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Troca do miolo da BOV pela VW TSI

Enviado: Qua Jun 11, 2014 8:50 pm
por jmbhz
Prezados, acabei de trocar o miolo da BOV pelo miolo que vem na válvula da linha TSI da VW, como sugerem alguns fóruns internacionais (especialmente eTuners). Assim que rodar alguns kms, posto minhas impressões!

Re: Troca do miolo da BOV pela VW TSI

Enviado: Qua Jun 11, 2014 9:10 pm
por ChicoDS3
Foi mais barato que a dv+ da gfb? Donos de tsi trocam pela a dv+, qual é a vantagem?

Re: Troca do miolo da BOV pela VW TSI

Enviado: Qua Jun 11, 2014 9:40 pm
por jmbhz
Comprei a minha fora por 39 doletas... Daí não tive como não optar por ela! No ETuners, grande parte das preparações são feitas com a troca por essa válvula da VW.

De qualquer modo, minha idéia foi tentar algo um pouco diferente, já que grande parte dos colegas foristas estão optando pela DV+, assim podemos trocar experiências a respeito! Ainda mais quando o teste pode ser realizado com um preço (usd39,90) tão convidativo! Abs!!

Re: Troca do miolo da BOV pela VW TSI

Enviado: Qua Jun 11, 2014 9:45 pm
por jmbhz
Apenas complementando, a idéia da válvula de pistão do TSI é evitar os problemas comuns da válvula original, que tem um diafragma de silicone frágil, que não reage bem ao aumento de pressão com remap/piggyback e as temperaturas mais altas, muito comuns no nosso país.

Re: Troca do miolo da BOV pela VW TSI

Enviado: Qua Jun 11, 2014 9:47 pm
por ChicoDS3
Bacana, melhor que a original ela é sem dúvida. Foi uma boa idéia, vai dando o feedback aí pra gente.

Re: Troca do miolo da BOV pela VW TSI

Enviado: Qui Jun 12, 2014 9:38 am
por rpmstore
se alguém quiser, tenho válvula tsi oem a pronta entrega

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Re: Troca do miolo da BOV pela VW TSI

Enviado: Qui Jun 12, 2014 11:29 pm
por wilkho
!!!

Re: Troca do miolo da BOV pela VW TSI

Enviado: Sex Jun 13, 2014 11:03 am
por Laurent
Eu tinha visto esse esquema, que realmente parece o mais em conta para resolver o problema da fraqueza da valvula original.

Mas vi alguns que testaram no DS3spirit.fr e não gostaram.

Também fiz algumas perguntas para a GFB.
Claro que ele também vende o peixe dele, mais parte da resposta:

--
(The T9352 is DEFINITELY the correct valve to use on your car, not the T9351. )
The bolt pattern of these two valves are different, because the solenoid bolt pattern is different between the Citroen and VAG valves, and the depth of the piston travel is also different.

I know that many people have done the VAG internals into the Citroen solenoid, but this is in fact NOT a good solution – the chamber depth of the turbo on the Prince engine is different to the VAG, which means when you use the VAG internals the valve travel is limited to only a couple of mm, and because the plastic piston on the VAG valve is tapered, it leaks significantly when used in this way.

--
I just replied to your other email first, but in answer to this the DV+ is far superior to any of the current or previous factory valves. All piston type factory dvs leak to a certain degree, and the piston type will also hammer a groove in the sealing face of the turbo or housing over time. Piston types also commonly stick open on fast gearshift.

The diaphragm types seal well, but commonly fail.

The DV+ is stronger and will last a lifetime, that’s the first benefit. The second benefit is it will seal properly and not leak. The third benefit, and this is the one that most people notice, is the throttle response improvement. This comes about because the operation method of the DV+ is different to the factory diverter, and no factory diverter can replicate this. The DV+ piston is not driven directly by the solenoid, instead, the solenoid controls airflow through a passage which controls the piston indirectly via pressure. This means the piston will only open as far as it needs to relieve the amount of pressure that exists, where the factory valve can only open fully or close fully.

For example, if you lift off at light throttle and there is only say 5psi, the piston of the factory valve opens fully and all pressure is immediately gone. The DV+ however will only open a small amount, enough to relieve the pressure spike but not enough to dump all of the boost. When you re-open the throttle, you will have less lag because of this. This is the effect that most DV+ users comment on, and this is the only valve type for these cars to be able to do this.

Re: Troca do miolo da BOV pela VW TSI

Enviado: Sex Jun 13, 2014 11:04 am
por Laurent
wilkho escreveu:Mas o miolo encaixa certinho?
Tem fotos?
Vem molas e outros componentes?
Ai o tutorial: http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=2" onclick="window.open(this.href);return false;
;)